L A    C Ò P I A    C O M    A    A R T:        de MIQUEL MARTIR
Miquel Martir 2003
Nu en repós
Oli sobre tela
40 x 29 cm
Miquel Martir 2000
Dama veneciana
Oli sobre tela
54 x 60 cm
Miquel Martir 2004
La jova de la perla
Oli sobre tela
40 x 45 cm
Miquel Martir 1999
Minyona amb gerra de llet
Oli sobre taula
45 x 40 cm
Miquel Martir 2002
Natura morta d'atuells
Oli sobre tela
84 x 46 cm
Miquel Martir 2002
Natura morta d'atuells
Oli sobre tela
84 x 46 cm
(fragment)
Miquel Martir 2003
Santa Cecília
Oli sobre tela
64 x 80 cm
Miquel Martir 2001
La lletera
Oli sobre taula
39 x 49 cm
Miquel Martir 1999
La puntaire
Oli sobre taula
30 x 35 cm
Miquel Martir 2003
La vicaria
Oli sobre taula
94 x 60 cm
Miquel Martir 2003
La vicaria
Oli sobre taula
94 x 60 cm
(fragment)
Miquel Martir 2003
La vicaria
Oli sobre taula
94 x 60 cm
(fragment)
Miquel Martir 2000
Una clientel.la dura
Oli sobre tela
59 x 72 cm
Miquel Martir 2000
Flors
Oli sobre tela
Miquel Martir 2001
Parella amorosa desigual
Oli sobre taula
20 x 29 cm
Miquel Martir 1999
La verge amb el nen
Oli sobre taula
29 x 45 cm
Miquel Martir 2000
Dansa de camperols
Oli sobre taula
93 x 64 cm
Miquel Martir 2004
Bodegó dins armari de paret
Oli sobre tela
45 x 40 cm


Miquel Martir 2004
Bodegó dins armari de paret
Oli sobre tela
45 x 40 cm
(fragment)

Miquel Martir 1999
Indi txeienne
Oli sobre tela
53 x 72 cm
Miquel Martir 1998
Cap núvol blanc
Oli sobre tela
60 x 91 cm


La còpia és un art com un altre. De la passió per les obres significatíves que la història de l'art ens ha donat, poden sortir iniciatives, fins i tot necessitats, per a una nova recreació d'aquestes obres que han estat punts cardinals de la història de l'expresió plàstica. Les còpies poden assolir noves funcionalitats,
tant per a museus com per a particulars. A través de la copia és recull la potència energètica de l'artista creador i el copista recull per fer-s'ho seu aquest esperit i aquesta història. Nomesart compte amb un artista, en Miquel Martir, que viu amb intensitat, no només per aquestes obres que hem anomenat cardinals, sino també per la història personal dels seus creadors, les seves vivències, la seva tècnica, etc. Ell, compta amb la paciència i amb la qüalitat tècnica suficient per recollir i recrear la pinzellada de grans mestres a traves de les seves copies.
© Marià Roig