Conxi
Puig Balló va néixer a Cornellà del Terri,
província de Girona l'any 1959.
Ja de petita estava tot el dia amb el llapis i els pinzells,
això la portà a matricular-se a L'Escola de Belles
Arts de Girona ,
on estudià dibuix i pintura de 1981 a 1983.
Li fou concedit el premi de dibuix per el claustre de professors
de L' Escola de Belles Arts i per
l' Excel·lentíssim Ajuntament de Girona l'any
1982.
A partir de l'any 1983 fins a l'actualitat participà
en nombroses exposicions individuals i col·lectives .
Dedicada a l'ensenyança donà classes al taller
estudi El Molí de Girona els anys 1994-95-96 , en escoles
públiques i privades i al institut de Sta. Coloma de
Farners.
L'any 1997 inaugura el taller Art i Traça a Sta. Coloma
de Farners on va impartir classes de dibuix, pintura, pintura
sobre seda i restauració fins l'any 2002.
Es dedica al retrat en totes les seves tècniques a partir
de l'any 1983.
La seva pintura molt realista al començament ha anat
evolucionant , anant afegint diferents matèries i elements
.
EXPOSICIONS
INDIVIDUALS:
2005- Centre Tecnic- Rubí -Barcelona
Galeria Representarte - Pedralbes - Barcelona
Unitat de medicina tropical i salut internacional Drassanes -
Barcelona
DIR, Diagonal- Barcelona
2004-
"Sueños de cristal" Palacio Casa Lila - Oviedo
" Sueños de cristal " Escuelas Dorado - Langreo
- Asturias
"Sueños de cristal" Casa Duro - Mieres - Asturias
Galeria SABAPÉ Valdepeñas-Ciudad Real
La Premsa _ Sant Pere de Ribes - Barcelona
Casa de Cultura Les Bernardes - Salt Girona
Galeria Representarte - Pedralbes - Barcelona
Mistic - Barcelona
Albereda - Girona
Royal - Girona
2003- Galeria Benarab Castellón de la Plana
L'Horta Bellcaire - Girona
Círculo la Constáncia - Cuenca
Cavas Llopart - Sant Sadurni d'Anoia - Barcelona
1998- Galeria d'Art de Sta. Coloma de Farners -Girona
1994- Casa de cultura les Bernardes de Salt- Girona
1993- Sala de l' Ajuntament de Cornellà del Terri -
1991- Girona-Sala d'exposicions La Caixa de Banyoles - Girona
Sala d'exposicions L'Esplai de Girona
Sala D'exposicions Ajuntament de Sant Gregori - Girona
1990- Patronat saltenc "Can Panxut"
Casa de cultura Les Bernardes de Salt - Girona
COL.LECTIVES
2005--
Galería "Marc Sabata "- Barcelona
Arte correo " república de artistas " Galeria
de arte Wifredo Lam - La Habana -Cuba
Exposition interntionale d'arts plastiques " Les 4 éléments"
-Paris
IV Centenario don Quijote de laMancha C.E.I.P Gerardo Martinez
Socuéllamos-Ciudad Real
" Expo-water.com" Centro cultural Aguirre - Cuenca.
Galería Serres-art - Barcelona.
Estudi Tenas Canet de Mar - Barcelona.
Col-lectiva a l'ambaixada de rumania - Roma
2004-
"Impresoras Kyocera Originales y Solidarias "presentació
en la fira SIMO de Madrid, resultant la segona impressora més
votada pel públic
XXX Colectiva en "Casa Roja" - Yokohama - Japón
Il-lustració poemas japonesos - Casa Batllo - Barcelona
Exposition interntionale d'arts plastiques " 100 ouvres d'Art
experiment le Bonheur " -Paris
Palacio Cabral-Espaço Santa Catarina- Lisboa- Exposició
col-lectiva de pintura internacional.
Galería Crisolart Copenhague-Dinamarca
Salon de Groupe 2003. "Thème: Ombres et Lumières".
Arts et Couleurs - Saint Chamon- França
Círculo de artistas - Ronda - Málaga
"Index Bonart 2004 " Castell d'Aro - Girona
" La sardana i el seu entorn "Segle XXI - Ripollet -
Barcelona
Casa Atmetller -Barcelona " Originales Solidarios "
Unitat de medicina tropical i salut internacional Drassanes -
Barcelona "Exposició commemorativa 20 anys"
Galeria Representarte- Barcelona
" Entre-dos" Bosc d'en Ginebreda- Banyoles-Girona
Galería Segle XXI - Ripollet - Barcelona
Galería Andreuart - Miami Platja - Tarragona
Centre de pedralbes - Barcelona
Agaete- Las Palmas de Gran Canaria
6éme Printemps d'Agadir des Arts Plastiques- Agadir - Marroc
2on Saló Internacional d'Arts Plàstiques i Visuals,
de Petit Format, Barcelona
2003-Bosc d'en Ginabreda " Matem-se ,imatges per desprès
d'una guerra."
Pedreguet Art Lavaur -França
Pedreguet Art . Amer -Girona
El Corte Ingles Sabadell - Barcelona
Mostra d'art contemporani " Jo, Ara, Aki " Llança
- Girona
" Matem-nos . Art per després d'una guerra "
Casa de Cultura de Girona
XVII Certamen internacional de pintura. Villarta - Cuenca
1er Saló Internacional d'Arts Plàstiques i Visuals,
de Petit Format, Barcelona
Galeria Catarsis - Madrid
2002-Participació amb el Grup Moda Sta. Coloma amb mocadors
i fulards pintats de seda.
2001- Participació amb el Grup Moda Sta. Coloma amb vestits
pintats de cotó.
Participació amb obra al llibre de Miquel Borrell "
Visions de Sta. Coloma de Farners ".
Exposició del quadres del llibre .
2000- Participació amb el grup Moda Sta. Coloma amb vestits
pintats de seda.
1997 al 2002 - Exposicions conjuntes amb els seus alumnes a la
Galeria d'Art Farners.
1995-Participació a la subhasta d'art del Diari de Girona
a la sala el Claustre de Girona.
Sala de exposicions de Museu de Recursos Hidràulics de
Salt
1994- Participació en Salt Art 94
1993-Participació en Salt Art 93
1992-Participació a Punxart al Museo de recursos Hidràulics
de Salt.
1991- Sala Pedreguet Art.
Sala Exposicions L' Estartit.
Sala d'exposicions permanent Marcs de Salt.
Sala d'exposicions Ajuntament Porqueres
1985-1986- Sala d'exposicions Ajuntament Cornellà del Terri
1984- Casa de cultura les Bernardes de salt
1982- Can Panxut- Salt- Girona
1981- Sales municipals de Girona
ALTRES ACTIVITATS
Pedagogía
OBRAS EN MUSEUS I INSTITUCIONS
Palacio
La Lila - Oviedo
Casa Museo Javier de la Rosa - Agaete- Gran Canaria
Les Bernardes Salt - Girona
Círculo de la Constáncia - Cuenca
Fundacio La Caixa
Ajuntament Sta Coloma deFarners - Girona
BIBLIOGRAFIA
Guía
de arte 04
Rubí Noticies
Index Bonart 2004
Bon Art
Periódico Lanza- Ciudad Real
" Visions de Sta Coloma de Farners " de Miguel Borrell
El punt - Girona
Diari de Girona
Revista Crónicas - Cuenca
El dia - Cuenca
La Tribuna- Cuenca
La Vanguardia - Barcelona
Toques
de materia en el camino de mil y una pinceladas
Existe
en todo artista aquel momento inicial en que se siente la necesidad
de pintar o de expresarse pero uno no alcanza a saber el qué
ni el cómo. Los comienzos de Conxi Puig (Santa Coloma de
Farners, Girona, 1959) se encaminaron a medir las posibilidades
de este momento creativo utilizando los argumentos que le ofrecía
la pintura académica. La figuración y los parámetros
de una técnica realista sirvieron en su momento para poner
fronteras a un pensamiento que se perdía voluntariamente
más allá de los límites impuestos por el
marco.
No
obstante, la necesidad de experimentación y superación
característicos de la obra de Conxi Puig superaron cualquier
posible encasillamiento y poco a poco se abrió la perspectiva
de utilizar las cualidades de los materiales más dispares:
transparencia, solidez, calidez, maleabilidad, claridad... se
convertían en propiedades que no solo describían
el material en cuestión sino también las huellas
dejadas sobre la tela, de forma que la experiencia plasmada en
la obra se hacía más intensa gracias a la incorporación
de diferentes texturas.
A
partir de este momento, la obra y la mirada de Conxi Puig se ha
ido perfilando gracias a la sutil incorporación de barnices,
estaño, polvo de mármol, lacas o pequeños
cristales que compiten en protagonismo con una pintura colorista
y una paleta rica en matices, creando atmósferas etéreas,
llenas de sensibilidad, ritmo y dinamismo. Y es que, de hecho,
no podría ser de otra manera porque así es también
la personalidad de esta artista catalana que rebosa vitalidad
y positivismo a partes iguales.
Vista
atrás a su trayectoria expositiva, se observa como el primer
impulso creativo ha ido derivando hacia una pintura abstracta
y expresionista y la necesidad de trascender el marco se soluciona
ahora con dípticos y trípticos de gran riqueza plástica,
de forma que el color puede continuar su camino de un a otro soporte
como si de una Sherezade se tratase, dejando a su paso aquella
sensación que la pincelada resta inacabada, esperando que
sea el propio espectador quién termine de comprenderla.
De
este modo, Conxi Puig demuestra ser sensible a la percepción
y a la imaginación del otro y la composición resultante
no deja de ser una invitación, un punto de salida hacia
la pedagogía de la imagen y el despertar de la mirada.
Mireia Guillaumes
Licenciada en Historia del Arte
Revista Bonart
|