G R U P    N O M E S A R T
  
Pere Planells en col.laboració amb Jack Perdikidis. Catàleg Portoalegre, desembre de 2003. Llapis sobre paper quadriculat A4.
Pere Planells en col.laboració amb Jack Perdikidis. Catàleg Portoalegre, desembre de 2003. Llapis sobre paper quadriculat A4.
Pere Planells en col.laboració amb Jack Perdikidis. Catàleg Portoalegre, desembre de 2003. Llapis sobre paper quadriculat A4.
Bodegó del catàleg Portoalegre. Grup Nomesart, febrer de 2005. Oli i llapis sobre tela.
Bodegó del catàleg Portoalegre (Fragment). Grup Nomesart, febrer de 2005. Oli i llapis sobre tela
Bodegó del catàleg Portoalegre (Fragment). Grup Nomesart, febrer de 2005. Oli i llapis sobre tela
Bodegó del catàleg Portoalegre (Fragment). Grup Nomesart, febrer de 2005. Oli i llapis sobre tela
Bodegó del catàleg Portoalegre (Fragment). Grup Nomesart, febrer de 2005. Oli i llapis sobre tela
L'artista Betlem Planells pintant elements del Bodegó.
Pere Planells en col.laboració amb Jack Perdikidis. formes derivades del Catàleg Portoalegre, desembre de 2003. Llapis sobre paper quadriculat A4.
Pere Planells en col.laboració amb Jack Perdikidis. formes derivades del Catàleg Portoalegre, desembre de 2003. Llapis sobre paper quadriculat A4.
Pere Planells en col.laboració amb Jack Perdikidis. formes derivades del Catàleg Portoalegre, desembre de 2003. Llapis sobre paper quadriculat A4.
Presentació gràfico-digital de l'Arbreda Portoalegre sobre un entorn físic real. Grup Nomesart. Març de 2005.
Presentació gràfico-digital de l'Arbreda Portoalegre sobre un entorn físic real. Grup Nomesart. Març de 2005.
Presentació gràfico-digital de l'Arbreda Portoalegre sobre un entorn físic real. Grup Nomesart. Març de 2005.



Pere Planells en col.laboració amb Jack Perdikidis.
Portoalegra a la quata
, desembre de 2003.
Tècnica mixta sobre tela. 50 x 50 cm.






Pere Planells en col.laboració amb Jack Perdikidis.
Doble de Portoalegre
, desembre de 2003.
Tècnica mixta sobre tela. 50 x 50 cm.



El Grup Nomesart es va formar temporalment en base a certes afinitats entre en Jack Perdikidis i en Pere Planells,
sobretot, una vegada en Jack va conèixer en Pere, a traves de la lectura de la tesi doctoral d'aquest últim:
Aportacions teòriques i pràctiques sobre la polivalència, el desenvolupament i la ubicació modular
.
Entre els dos començaren a parlar i debatre sobre geometries generatives, catàlegs de formes,
generació de formes significatives, etc.
El catàleg de formes, anomenat Portoalegre fou generat per Pere Planells com a
conseqüència de la col·laboració entre els dos artistes. A més amb la col·laboració d'ambdós
artistes en Pere Planells creà un audiovisual intitulat: Passejant per l'arbreda Portoalegre.
Més endavant, i per realitzar el bodegó del catàleg Portoalegre, una pintura de mitjanes
dimensions es va afegir al grup la Betlem Planells, la qual va aportar la
seva capacitat tècnica i descriptiva i, també molt treball. El bodegó fou realitzat al llarg
del febrer de 2005. Per un aspecte molt concret de l'obra contarem amb la col.laboradió de Panxo Juli.
© Marià Roig

Presentació gràfico-digital de l'Arbreda Portoalegre sobre un entorn físic real. Grup Nomesart. Març de 2005.
Aquest catàleg l’he elaborat a partir d’un quadrat seccionat i de la variabilitat posicional de dues semicircumferències de diàmetres iguals als dos tipus de costats.
Una vegada establert el catàleg en cada un dels seus elements formals, per combinatòria, vaig començar a idear les propostes formals més lligades als materials, a les formes,
al context d’ubicació...Vaig triar la ciutat brasilera de Portoalegre per donar nom al meu catàleg ja que a més del fòrum, al qual reconec una injecció de vitalitat al context polític mundial, per a mi, també, ressona a sensualitat creuada de l’energia d'Àfrica amb la melangiosa vibració del fado; tot plegat, em fa pensar en salobres d’aventura!


L’arbreda Portoalegre és un bosc de fustes nobles i formes amb ressonàncies sensuals. Aquest vol ser un bosc per a ser gaudit a la vora del mar, com una il·lusió, com un horitzó trenat de blau... És inquietant caminar per sota una arbreda de fusta provinent de la natura, prèviament manipulada, racionalitzada, humanitzada… Sospito que és aquesta humanització la raó de la inquietud. Semblem predestinats a la exhaustiva manipulació de la natura, en fases extremes, en diem control. Una bestiesa !
De totes maneres ja fa molt temps que deixàrem de ser recol·lectors en un mitificat i duríssim paradís.
© Pere Planells

Sapientis est ordinare
Catàlegs i intervencions d'art concret
Un catàleg és la descripció ordenada, o no, d'un conjunt de número determinat d'elements (tancat) o, d'un conjunt de número indeterminat d'elements (obert).
La pregunta més difícil de contestar per a mi és, potser, el perquè dels catàlegs. Quan vaig tornar a prendre el camí de la creació tenia el sentiment i el desig de voler trobar processos essencials, aquesta és una qüestió que ha esdevingut obsessiva. El coneixement i el desenvolupament de les formes és important però, volia posar-me a prova. Em vaig crear unes condicions a l'hora de desenvolupar formes, no volia navegar sense rumb, ja ho he fet altres vegades, massa vegades. Ara volia marcar-me una fita, i la millor manera, era crear unes condicions o normatives que determinessin la personalitat d'un conjunt formal tancat. Un conjunt formal obert es la porta d'entrada a la navegació sense rumb, una situació, per cert, a la que cal seguir acostumant-se. Aquestes condicions i normatives, doncs, em van permetre crear els primers catàlegs, perfectament objectius en el seu desenvolupament i sorprenents en el seu resultat. Una vegada establert un catàleg, cada un dels seus elements formals em permetien per combinatòria, aleatòria o no, fer propostes formals dirigides a la comunicació i a la intervenció en l'entorn.Recentment, he tornat sobre els catàlegs projectats a Planoles, els he revisitat per trobar nous continguts i per resituar-los...
Perquè aquest nom de la ciutat brasilera de Portoalegre com a títol del catàleg? A més del fòrum, tot reconeixent la seva vitalitat, Portoalegre ressona una sensualitat creuada de la vitalitat d'Àfrica amb la melangiosa vibració del fado, salobres de l'aventura!
© Pere Planells