|
ÍNDEX |
OBRES PER ANYS |
PROPERES EXPOSICIONS |
|
Època de treball a l'estudi de LO FATO ART FACTORY. Nous camins d'investigció. Foto: Rosa Compte Cuadreny Period of work in the studio of LO FATO ART FACTORY. New avenues of research. Photo: Rosa Compte Cuadreny |
Una de les obres de Pere Planells, època informalista, realitzada a Arenys de Mar a l'estudi del Molí, tècnica mixta sobre tablero de fusta, 50 x 100 cm. presentada a l'exposició col.lectiva, l'art és vida, |
Samarreta il·lustrada amb la pintura del meu pare, amb la qual em vaig inspirar per fer el dibuix que posteriorment seria la portada del grup musical UC ( Cançons d'Eivissa ) . Si cliqueu a sobre de la meva imatge podreu veure les últimes obres pictòriques realitzades. |
Desitjo que amb salut i prevenció passem un recent any estrenat 2021 i que, amb un poc de sort, acabi sent millor que el que hem passat. |
Tristor i sorpresa, ens deixa un mestre, un amic i el que era sens dubte el pare de l'avanguarda artística eivissenca. Ell ens va obrir la porta de la llibertat en l'expressió i, amb ell, l'art de l'illa deixà de ser isolat per obrir-se a la modernitat de les corrents de l'època. Ens queda la teva obra coherent com a far estètic per les generacions que han de venir. Descansa en pau, amic Rafel. |
ITINERARIS & INCERTESESEn els "aprioris" espai-temporals enfonsem les arrels creant un pòsit dinàmic, memòria selectiva i subjectiva, on la percepció de l'espai esdevé constructiva i la percepció de el temps excèntrica i discontínua. Fabulem per transcendir la certesa de la mort. Mirem la inexistència de cara i posem en valor la transformació harmònica de l'acció existencial dels nostres projectes vitals, objetivant-los en un catàleg formal de decisions plàstic-conceptuals en un espai tessel·lat d'unitats significatives, rastre d'un viure en i per. Aquesta exposició desenvolupa i objectiva recents i presents dubtes, angoixes compartides en l'itinerari vital col·lectiu, alhora que pretén ser una aportació positiva a les nostres línies temporals, als nostres "skyline" psicològics d'ánimas forjades d'itineraris i incerteses. |
Comentari de Vicente Moga sobre l'obra que presentarà Pere Planells a la galeria Os catro gatos (Santiago de compostela) |
La vida en Rosa Fue en Ibiza, una isla luminosa, donde Pere Planells nació en 1950. La primera pincelada de la paleta salina del Mediterráneo lo alcanzó en una de las moradas que pespunteaban las tradicionales calles encaladas de luz de una tierra atávica, cercada por el piélago balear y alejada de rutas en exceso trilladas. Reviviendo odiseas de tiempos pretéritos, solo artistas, arquitectos y pensadores de espíritu inquieto, arribaron a las costas ibicencas a la búsqueda de paraísos y añoranzas. Muchos de ellos fueron enseguida rehenes de su sencilla belleza. Fue entonces, desde mediados del siglo XX , cuando se sembraron las bases de la eclosión artístico-cultural que sacudió los cimientos de la isla y que, como un tsunami imprevisto, anegó el milenario perfil de sus costumbres. En este contexto, la adolescencia de Pere Planells pertenece a la época en que la isla se situó a la vanguardia del arte, cuando Ibiza surgió como un oasis de libertad creativa en la periferia marina del desierto franquista. Los nexos insulares y estéticos, anomalías de caballete y cuadernos de filibusteros, se aunaron a su propia sensibilidad. La inquietud como estandarte, la batidora del tiempo, y el vital contexto creativo de su tierra natal, auparon en Pere una temprana vocación artística, cultivada en Barcelona en el ámbito académico de la entonces denominada Escuela Superior de Bellas Artes de Sant Jordi. En los intercolumnios de esta ágora de la estética, escorado a poniente de su ínsula, Pere estudió arte y cinematografía. En este lapso estudiantil, su impulso artístico debe mucho a su condición de ayudante de Conrad Marca-Relli, miembro del movimiento abstracto de NY afincado en Ibiza, para el que realizó series de múltiples. La sinergia que experimentaba Ibiza en esos momentos, cuajada en una actividad expositiva intensa, lo hizo participar tanto en muestras individuales como colectivas, además de ejercer de codirector ejecutivo del Museo de Arte Contemporáneo. Este tiempo quedó en pausa al ingresar por oposición en el cuerpo de catedráticos de dibujo en el Instituto Andrés Bello de Tenerife. Ampliación del islario de Pere: del Mare Nostrum al Atlántico, de lo bello a lo sublime , de un confín a otro allende la Península, y años después como nómade profesoral por otros cartapacios. A lo largo de su periplo laboral, Pere fue compaginando el arte y la docencia, si es que pueden ser consideradas dos disciplinas diferenciables. © Vicente Moga |
Projectes d'escultures monumentals a Lo Fato Art Factory |
|